onsdag 19. august 2015

71/100 - Restegarn med mye akryl


I dag fikk jeg pakke i Posten!

Pakken inneholdt nesten 6 kg restegarn!


Veldig masse spennende garn.
Noen nøster ull og noen nøster som ser og kjennes ut som bomull. Resten inneholder vel en eller annen grad av akryl kjentes det og så det ut som!

Hm....

Hva jeg skal finne på nå da?

Kopptuer er jo uaktuelt, de vil jo ikke komme til å trekke seg vann, grytekluter vil jo bare smelte, og klær? Nei, ser for meg at de kommer til å siiiiige, at de blir klamme og at jeg ender opp med ett superelektrisk hår som står rett ut fra hodet, eller klisterer seg til panna og kinn.

Så da måtte jeg ta en runde på Ravelry.

Jeg søkte opp det ene garnet som jeg har navn og info på Micro Brilliant, og begynte å se hva folk hadde brukt det til.
Det var jammen mye forskjellig!

Men jeg fant da noen aktuelle prosjekter;

© LisaJedi Gwinner


Crochet Spiral Motif String Bag

Denne ser jo spennende ut og hekle også! Og til handlenett må jo dette garnet være greit å bruke? 
Gi meg gjerne noen tilbakemeldinger om du har noen erfaring.  


Img_2022_small2
© spreadingmylight
Orange You Glad and Fashion First Aid

En frisk og flott liten veske. Tenkte at denne er det sikkert noen av barna i barnehagen som kunne likt å leke med..En skikkelig fargeklatt, og jeg fikk jo mange friske farger jeg kan bruke... 

© Steve Plummer & Pat Ashforth
Rose Illusion

Skyggestrikk har jeg prøvd meg på før, med mer eller mindre lykke. Kanskje er det på tide og prøve igjen? 
Om jeg bruker noe tynt heklegarn sammen med det, så må det jo kunne bli forholdsvis slitesterkt, eller hva? 

© Daniela Herbertz 

Doodle-Noodle-Necklace

Dette smykket var vel en morsom ide, enn ett veldig aktuelt prosjekt... Men dette garnet er sikkert mykt og glatt nok til å bruke i halsen til ett smykke? 


© Akua Lezli Hope
Blooming Lariat

Dette er ett smykke det også, men jeg må innrømme jeg ser dette mer som interiør. At det er noen som kunne hunget ned fra en gardinstang til pynt eller i vinduet. Tror at denne kunne vært fint som bordpynt på ett langbord! 

Har du noen gode tips til hva jeg kan bruke noe av garnet til så sleng de ut :) 

Nå skal jeg finne fra Sea Salt, og se hvor mye lenger jeg kommer på den før jeg tar kvelden! 
Ha en flott kveld du også da! 

AnnetteK

2 kommentarer:

  1. Det ser da riktig så spennende ut alt det du har funnet, da ;)
    Men hva med fillerye, eller dukke/bamse?
    Lykke til med restegarnsprosjekta!
    Siri

    SvarSlett
  2. Så kjekk pakke!

    Restegarn er gøy, og her var det mye spennende. Kos deg! :)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!