torsdag 22. mars 2018

En fargeforvirra kjøttmeis

Forrige uke var en god uke, hvor jeg fikk ferdig flere prosjekter.

Sokkesamstrikken til Garnbutikken Fortuna, valgt jeg jo disse fargene til mine marssokker, Parus Major. (Parus Major er det latinske navnet på kjøttmeis)
Ikke akkurat kjøttmeisfarger, men jeg syns det var flotte farger, og jeg fikk brukt litt restegarn.


Resultatet ble så bra som jeg håpet på, og jeg har fått meg enda ett par herlige sokker.
Garnet er Sandnes Sisu, og sokkene er strikket på pinner 3 mm. I tillegg har den sokken jeg strikka første vrangbord strikka på pinner 2,5 mm. Dette glemte jeg på den andre sokkene.... Men jeg syns den første sokken faktisk er litt stram, så får de bare være forskjellige, for jeg orker ikke å rekke opp en av de for å strikke den på nytt. For utseende har det jo ikke noe å si.

Sokkene veier ca 100 gram totalt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!