lørdag 23. september 2017

Strikkig, hekling og snop

Formen har ikke vært på topp de siste dagene, jeg har vært gjennom noen runder oppkast, og ikke fått i meg så mye, så energilagrene er ganske tomme. Men det holder på å snu nå, kjenner jeg, og godt er det.

Så i dag kom jeg meg utav sofaen, og kunne sitte ute en stund, i nydelig høstvær. Desverre gikk sola bakom naborekkehuset i det jeg satte meg ut. Men tempraturen var bra.


Strikketøyet som har hovedfokus for tiden, er genseren som jeg strikker på. Den som jeg måtte rekke opp forrige helga, fordi den ble altfor stor.  Nå nærmer jeg meg fellingene til ermene igjen.
Men å strikke på pinne 3 mm i lange perioder er slitsomt, spesielt til min høyre lillefinger. Av en eller annen grunn tvinner jeg den på en måte rundt pinnen, når den pinnen er så tynn, og etter en stund får jeg rett og slett krampetendenser.

Genseren jeg strikker er denne - Genser meg forskyvninger.

Inne på denne nettsiden kan du se bilde, og info om genseren. Der kan du også kjøpe mønster til genseren, om du også får lyst å strikke den. Mønsteret er tilgjengelig på norsk, og om jeg ikke tar helt feil, svensk og dansk. 


Når jeg kjenner at jeg trenger variasjon i strikkingen, så bytter jeg over til Granny Stripe, teppet jeg hekler i restegarn, av alle slag.
For når jeg hekler, så får jeg ikke så vondt i lillefingeren. ;)

Dette teppet kommer til å bli veldig fargerikt altså! Ganske spennende å se hvordan de ulike garnene oppfører jeg seg sammen også.

Nå er det lørdagskveld, så med snop på bordet og Pepsi Max i glasset så skal jeg få med meg danseduellen i Skal vi danse!

Og du, sleng deg meg på give away'en min da vel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!