lørdag 17. juni 2017

Bruker boka mi; Grunnbok i strikking 1 og 2


Det er morsomt og enkelt å strikke!
- Med dette komplette grunnkurset lærer du å strikke helt fra grunnen av.
- Illustrert med tydelige tegninger og fargefotografier - trinn for trinn. 
- Grundig gjennomgang av forskjellige masker og teknikker. 
- Oversikt over ulike mønstre.
- 15 oppskrifter på enkle klær til familien, puter, tepper og lignende - som er designet spesielt for å kunne praktisere nye strikkeferdigheter. 

Grunnboken i strikking er delt i to deler.

Dette er omtalen på baksiden av bøkene, og den oppsummerer veldig godt hva som er i bøkene.
Dette er oversiktlige og veldig greie bøker av Debbie Bliss. Selv om jeg hadde strikket i flere år, og kunne mye da jeg kjøpte disse, har jeg også lært nye teknikker ved å bruke disse bøkene.
Jeg blar stadig i bøkene, og ser på ulike strukturer og teknikker, som jeg gjerne tester ut når jeg strikke kopptuer.

I den første boka er det en del generell informasjon om strikking, hvordan starte opp, hva man trenger av utstyr. Det er også en del om strukturmønster, en del om aran-mønster(fletter) og en del om hvordan avslutte ett strikkeprosjekt.

I den andre boka finner man kapitler om flerfargestrikking, hullmønster, kontstrikking,  dekorative detaljer og en del om å designe strikkeplagg selv.

Så disse bøkene er innom de fleste teknikker og gir en innføring i de.

Så absolutt bøker som nye og litt mer erfarne strikkere kan ha nytte og glede av. Jeg bruker mine som inspirasjon og oppslagsverk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!