torsdag 25. mai 2017

Det ermer seg til...


Første erme på Håkongenseren nærmer seg å bli ferdig.

Egentlig ganske greit å strikke, men på kanten med antall masker på 5 pinner, men det går akkurat. Mange ville nok brukt en rundpinne, og jeg prøvde det uten å få det til å fungere og bli fint.

Den første rundpinnen jeg prøvde passet i lengden, men selve pinnene på den var så korte at den var ikke noe god å strikke med.
Den andre pinnen var lang, og brukte Magic-Loop-metoden, men overgangen ble ikke noe fint. Å skulle passe å få en fin overgang, samtidig som jeg ikke strammet mønsteret for mye, ble bare knot.
Så da gikk jeg tilbake til 5 pinner. Det er jo det jeg trives best med, og få finest resultat med også.

Alle markørene oppover ermet, viser hvor jeg har økt, sånn at jeg kan strikke erme nr 2 likedan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!