lørdag 29. april 2017

Stafflua - en favroitt

  
Stafflua mi lagde jeg i 2010 og har siden brukt den MASSE! 
Jeg er veldig glad i lua, som har en flott rust-oransje farge, størelsen er perfekt, og den er sånn passe baggy. 
Lua brukes til hverdag og fest, jeg bruker den på tur i skog og mark, jeg bruker den når jeg er ute og leker på jobb, og jeg bruker den når jeg skal bort eller en tur i byen. 
Lua er strikket i Karisma, som er ett superwashgarn, så når den en gang i blant begynner å blir litt vid og slamsete, eller litt skitten, så får den en runde i vaskemaskina, så blir den like fin igjen! 



Dette var den første jeg laget, og lue nr 8 av ett prosjekt, hvor jeg skulle lage en lue i uka, i ett år. Ett prosjekt som aldri ble fullført... Jaja


Denne lagde jeg i juni 2014, til ei flott dame jeg jobbet sammen med. Hun forelseket seg helt i lua mi, så da måtte jeg jo bare lage en til henne, men i en farge som kledde henne litt bedre. 
Denne gangen brukt jeg Smart, som også fungerte godt til denne lua. 


Det forløpig siste lua lagde jeg i januar 2016, og var en bestilling fra ei venninne. Denen gangen brukte jeg garnet Ask, fra Hifa. Dette garnet er litt tynnere, men likevel "fyldig", så lua ble veldig bra. Denne er litt lengre, fordi hun som skulle ha den, ville har den litt mer baggy. 

Jeg har laget denne 3 ganger, og ser ikke bort fra at jeg mest sannsynlig kommer til å lage flere etter hvert. 

Mønsteret finner du her,  The Staffhat by Miriam Rosøy Wathne 

Mønsteret er gratis og finnes på både norsk og engelsk.  

Selv om jeg liker lua mi veldig godt, håper jeg at den snart er overflødig. Nå vil jeg nemlig ha vår og sommer! 

Har du ett strikkeplagg du er veldig glad i? Vis meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!