onsdag 15. februar 2017

1 og 2 og 3 og...... 10!! prosjekter

Etter å ha vært ute og gått en tur, kom jeg inn for en stund siden og satte meg i stolen. Tenkte jeg skulle strikke litt før jeg hadde planer om å rydde.

Spørsmålet var bare, hva skulle jeg strikke på?
Så jeg kikket over armlenet på stolen, og der så det litt kaotisk ut kan man vel si. Alt fløyt om hverandre og bar preg av at det måtte sorteres litt.

Da var det bare en ting å gjøre, nemlig å dra alt ut på gulvet og legge prosjektene hver for seg


Dette ser vel kanskje ikke så ille ut med tanke på antall prosjekter?

Neida, det er bare det at dette er bare halvparten....!!! Jepp!!

For resten, de "gamle", ligger inni skap og skuffer, både her på stua og oppe på soverommet. Det som ble ryddet unna til jul, har jo ikke kommet fram igjen ennå. Men jeg må kanskje se over de, og strikke en omgang eller noe på de også, så de ikke blir til UFO'er og lurer seg unna meg ;)
Hehehe....

Av disse 10 prosjektene ble 8 startet opp forrige uka og helga før der... :)


Her ser dere Nancy, som da er en bestilling, og koseprosjektet som jeg egentlig ikke vil fullføre for det er så koselig å strikke på ;)

Still light'en har ikke vokst noe mer siden sist jeg viste den, men den har absolutt potensiale til å overta som kosestrikke altså!

Det nederste til venstre skal bli ett sjal. Dette er ett mysterie-strikk i regi av Marit, damen bak Strikk Innom. Her kommer det nye deler hver fredag. Jeg bruker rester av Smart til dette, og tror det blir et stort og godt sjal-skjerf. For mer info om denne, søk opp Strikk Innom på Facebook.


Bak til høyre ser du to kopptuer jeg holder på med, den rosa i ett amerikansk bomullsgarn som heter Peaches & Cream, eller noe sånt. Sånn passe tykt, og veldig godt å strikke med. Den grå strikkes i Drops Paris. Begge strikkes i helpatent, og er prosjektene jeg river med meg når jeg skal noen plass.

Bak til venstre er det raggsokker til meg selv som strikkes. Jeg har ca 200 gram raggegarn, i bare små nøster som jeg skal strikke opp. Planen her er å strikke sokkene med sånn hæl som strikkes på til slutt. Bare for å prøve det også!

Det som ligger nederst på bildet er starten på sjalet Reyna, i Crazy Zauberball fra Schoppel.


Her er det adventsteppet mitt som ligger bakerst til høyre. Jeg prøver å kante og montere en lapp hver dag, men nå har jeg så lite mørk grå igjen at jeg måtte bestille mer. Og det var jammen ikke så enkelt. Jeg har trålet mange nettbutikker etter garnet, men selv om flere fører garn fra Novita, så hadde de ikke Nalle.
Men til slutt fikk jeg tips om at adlibris av alle solgte dette garnet. En bokhandel liksom...!?! Så jeg fikk bestilt garnet, som forhåpentligvis kommer i dag eller i morgen, men det var med litt bismak jeg bestilte garn fra en nettbokhandel altså! De kan holde seg til bøker, så kan de som kan garn få selge det i fred!
Men nok om det.

Bak til venstre er starten min på Exploration Station- sjalet i deilig myk alpakka.

Og foran ligger det som skal bli en lue, i diverse restegarn ala Falk og Smart. Om alt går som jeg tenker så blir det en grei lue, om ikke så er det ikke sikkert dere ser noe mer til denne... ;)

Siden jeg nå har brukt så masse tid på å rydde i prosjekter og blogge, så må jeg vel ta en liten rydderunde her. Så blir det avslapping med strikking etterpå, for nå har jeg i alle fall litt mer orden i tingene her :)


Og målet, på sikt, er at de prosjektene jeg har framme skal gå oppi den kurva under der, *peker under adventsteppet*

Men nå; rydde litt,
etterpå; strikke på Nancy!!

1 kommentar:

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!