torsdag 8. september 2016

Møt høsten med en varm hals

Det er ikke tvil om at det er blitt høst, lufta er skap og rå, vinden uler både tidlig og seint, og trærne begynner å bli gule.

Høst eller etterår er en av de fire årstidene i tempererte og arktiske soner på kloden og består i tradisjonell sammenheng av månedene september, oktober og november på den nordlige halvkule og mars, april og mai på den sørlige halvkule.
Den astronomiske høsten er perioden fra høstjevndøgn til vintersolverv, og de sammenfallende astrologiske høsttegnene er vekten, skorpionen og skytten.
Innen meteorologien defineres høsten gjerne som den perioden da normal døgnmiddeltemperatur for det aktuelle stedet er mellom 0 og 10 °C og synkende. I artikkelen om årstid er oppgitt når høsten etter dette begynner en del steder i Norge.
Navnet kommer av at innhøstingen av frukt, grønnsaker og korn som tradisjonelt skulle lagres til vinteren, startet i september.

Nå er det på tide og finne fram noe som kan varme halsen, når man er ute, så man slipper å få sår og vond hals!
Jeg har kikket litt på Ravelry, og funnet masse inspirasjon!
Se bare her;

 
© Francesca Caricato

Waffle cowl


En helt enkel hals, i enkelt og greit mønster. Mønsteret kan lastes ned gratis på Ravelry. 



173-43 Hello Sunshine Neck Warmer



En elegant og flott hals, med bladmønster. Denne oppskriften finnes på norsk, og en hel rekke andre språk, og er helt gratis. 


© Marlon Omdahl

Brave Huckleberry Mobius



 Denne falt jeg helt for, så ser ikke bort fra at jeg må ha en sånn etter hvert ;) 
Oppskriften på denne er gratis, inne på Ravelry. 

Det var de jeg kikket på nå, og som jeg likte best. Men se ikke bort fra at det kan kommer flere etter hvert ;) 
Nå skal jeg ut og gå en tur med ei venninne før jeg skal slappe av med litt strikking, og kanskje jeg klarer å få ferdig noe i dag? 

Ha en finfin dag du også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!