onsdag 3. august 2016

Strikke litt her, hekle litt der og så julebroderinga da!

Da har vi bladd om på kalenderen, og nå viser den at vi er kommet til august. 

Og ennå har vi noen flotte sommerdager innimellom her i Trøndelag, så da benytter man seg av sola til å ta prosjektbilder, og sitter ute på terassen og blogger!

Jepp, herlig!!!
 
Tenkte at med en ny måned så skulle jeg ta en oppdatering på hvordan det ligger an med prosjektene mine. 
Jeg har faktisk hatt framgang på så å si alle sammen, i en eller annen grad. 

Så la oss bare komme i gang....
 
(1) Spiraltopp i grønn merino

Mangler vel omtrent en "stripe" før jeg skal strikke den andre "skuldra" på denne. Det er ikke så mye igjen, er bare så mye annet som distraherer meg...
Tror jeg må sette meg som mål å få ferdig denne innen utgangen av august. 


 (2) Festløper, hekling

Har fått heklet en halv rapport på denne. Blir veldig fornøyd med den, men blir også veldig sliten i hendene av å hekle på den, siden det er så tynt garn og 3 mm krok. 

Tror denne blir flott på ett mørkt underlag, rød juleduk under eller mørkt bord, tror du ikke det blir flott? 
Det tror jeg! 

(3) Hakketeppe i MandarinPetit

Jeg hadde en plan om å hakke på dette en dag, men kom ikke så langt. 
Jeg fikk heklet fast den løse lappen, og begynte på den neste, men jeg fikk den ikke helt til, og dermed så stoppet det opp igjen!

Fargene liker jeg veldig godt, så jeg tror jeg bare må bestemme meg for å sette dette teppet i fokus en gang, for så å bare få ferdig alle lappene, før jeg glemmer hakkekunsten igjen. 

Jepp, det er en plan!!
 
En gang i framtiden! 

(4) Skjørt ala Drops i Eventyr

Noe sier meg at det blir langt i rundt på dette....

Jeg gleder meg på å se hvordan det blir. 
Garnet er Eventyr fra Europris. Ett godt garn å strikke med, og flotte fargesjateringer.
 Dette er og blir ett langtidsprosjekt tror jeg. 


(5) Artesian, sjal, Wollmeise

En mønsterrapport til er strikket, og jeg sliter fortsatt med å komme inn i mønsteret, det vil liksom ikke sette seg i fingrene. 

Jaja, da får dette bare bli ett sånt koseprosjekt, når jeg har tid til å strikke og lese mønster samtidig... ;) 

 
(6) Curliecue, teppe i Finull

Ups! Var visst midt inni en omgang her... 

Dette strikkes av rester i Finull, så langt det lar seg gjøre. 

Her må jeg også lese mønster til stadighet, men dette virker litt mer logisk likevel, så jeg har ett håp om å få det i fingrene etter hvert. 
I alle fall om jeg bruker mer enn bare bittelitt tid på det, når jeg først tar det fram. 
 

(7) Domino, i rester

Dette strikkes det på, når jeg kommer over rester som passer til pinner 4 mm. Så smårester fra andre prosjekt går med her :) 

Kjekt med sånne resteprosjekter, så man får unna alle de smånøstene som ellers ikke blir brukt. 
Og tepper får jeg visst aldri nok av å lage, virker det som...


(8) Nissepar, broderi, juleløper

Og jula varer helt til påske...... 
Ehhh.... til sommeren? 

Har fått på noen flere røde korssting, men det går smått. 
Godt det er lenge til jul! 

Men, til jul skal den vært ferdig altså! 

(9) Restekasseteppe

 Veien blir til underveis. Blir ikke det vakreste jeg har laget, men dette skal bare brukes ute likevel, og kjenner jeg ungene rett, så får det kjørt seg uansett!


(10) Skogsokker x2, Fjell

 Digger fargene. Og andre sokken i det andre paret er jeg godt i gang med.
Utfordringen er bare at jeg får for lite garn! 
Jepp.... 
Det skulle holde til 2 par, men det blir vanskelig. Den svarte resten som ligger siden av det oransje nøstet til venstre i bildet er alt jeg har igjen av svart, og det blir ikke nok til den svarte borden framme ved tåa. 

Garnet er Fjord fra Hifa
om du har en svart rest du har lyst å selge meg, så hadde jeg satt stor pris på det!
Litt kjedelig å måtte kjøpe en hel hespe for bare noen gram...!!!
Resten av fargene ser det ut til at jeg får nok av, 
heldigvis!! 

(11) Raggsokker, div sokkerester

Dette blir barneragger i raggegarn jeg har arvet fra tanta til mannen. 
Helt enkle, tykke og sikkert veldig slitesterke. 
Garnet er i alle fall tykt og stivt nok!!
 
(12) Snøkrystaller, hekling

Jeg lurer innimellom på om jeg hekle sammen disse til ett teppe, men så tar jeg meg i at jeg kanskje har nok tepper på gang, og lar det være. 
Jeg kommer til å hekle til jeg er tom for garn, og setter de sammen til pakker med x antall i, og enten selger de eller bruker de selv som glass/kopp-brikker. 

(13) Kvothe, sjal i Regia Fluormania

Jeg satt og strikket i går kveld,i halvmørket, og fikk en følelse av at garnet var selvlysende!! 
Skikkelig knall-farger er det i alle fall. 
Blir det for voldsomt, som sjal/skjerf? 

 
(14) Blomstereng, hekling

 Dette prosjektet har jeg ikke gjort noe mer med, annet enn at jeg har funnet litt mer garn jeg kan bruk til det. 

(15) Lamina Wrap, sjal, Nalle+minis

Dette har ligget i dvale hele sommeren. Har bare rett og slett ikke kommet så langt at jeg har tatt det fram. Jeg har jo jobbet med de andre, så dette er vel det neste på lista som jeg har strikke litt videre på. 

Veldig fornøyd både med fasongen og fargene i dette! 

(16) Garter Squish, teppe i restegarn

Dette er tanketom-strikkinga mi. 
Eneste jeg trenger å passe på her er de 3 kantmaskene, og at jeg faktisk strikker med alle 3 trådene hele tiden.  

Det er alltid artig å se hvordan fargene jobber sammen, eller mot hverandre. 


(17) Enkle sokker, Wollmeise

 Dette er "i-veska-strikking"
Det vil si det prosjektet jeg huker med meg når jeg skal bort, for dette krever ikke så mye konsentrasjon for å strikke på. Og vips før man vet ordet av det, så har man strikket en sokk....
Jepp, var sånn jeg følte det, da den første ble ferdig! 

Wollmeise er for øvrig ett veldig godt garn å strikke med, og det kjennes veldig godt ut på foten, når jeg prøver på meg sokken. 

(18) Flamingo Kofte, bestilling, DaleAlpakka

Det nærmer seg slutten på denne også! 
Hun som har bestilt den var innom prøvde den i dag, og bestemte seg for knapper, så nå er det bare å sette inn sluttspurten.

Målet er å få ferdig denne ganske snart. I alle fall innen den 15. august! 
Noen mål må man jo sette seg, så man faktisk prioriterer. 

Den har jo ligget i ro ett par uker nå, så nå skal det skjerpings til altså!!  


Jepp!! 
Det var det, for denne gangen!

Jeg har flere ferdig prosjekter jeg ikke har vist fram også, men de får komme i egne innlegg etter hvert! 
 


 Så med sola som nå straks bikker bak naborekka, avslutter jeg dette innlegget med å ønske deg en flott og kreativ kveld, inne eller ute, etter ditt behag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!