mandag 11. juli 2016

Veske eller sitteunderlag?

Det kommer vel helt an på hva du trenger, eller?

Av restene etter Polarstjerne-genseren min, fikk jeg det for meg at jeg skulle hekle ett teppe, siden jeg hadde en del garn igjen. Men det er ikke alltid jeg treffer helt på garnberegningen....

Så etter å ha heklet opp alle restene, for å lage ett Rectangular Granny Square Afghan

2116920511_0cb0bd8141_n
by ErinLindsey

Mitt teppe var ikke så stort når gikk tom for garn. 
Så da gjelder det å være litt kreativ!! 

Så etter å ha tenkt litt fram og tilbake, brettet, strekt og brette litt igjen... 

Tanken underveis var at det kunne jo funke som sitteunderlag om jeg tovet det litt, men når jeg var tom garn innså jeg at det hadde i såfall blitt en langt og smalt sitteunderlag.... 

Men når jeg brettet det dobbelt, så jeg at det kunne jo funke som veske!! I alle fall om jeg heklet sammen sidene, og snurret de aller siste restene som ikke holdt til en hel omgang sammen til snor.

Som tenkt så gjort, og så kastet jeg den i maskina for lett toving! 


Funker greit som veske, om du ikke har mange små ting du må ha med deg! 

Funker også som sitteunderlag, om du heller vil det! 


Mønster:   

Garn: 
Fritidsgarn fra SandnesGarn
(Beige 2641, Gulgrønn 2035, Blågrønn 7243) 
Totalt litt over 3,5 nøster
Heklekrok: 
5 mm
Tidsbruk: 
8. juli 2016 - 9. juli 2016
Utfordringer?
Ingen.
Fornøyd?
JA! 
Jeg fant noe å bruke opp restene etter genseren min på, og jeg fikk stillet hekletrangen min. Og selv om jeg gikk tom for garn, fikk jeg ett produkt som kan brukes på flere måter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!