søndag 10. juli 2016

Min nye Polarstjerne

En uke før ferien fikk jeg en utfordring. 
Den gikk ut på å få ferdig Polarstjerne-genseren min, sånn at jeg kunne bruke den på ett slektstreff. 

Når det er snakk om utfordringer, er jeg ikke vond og be.... 

Så da var det bare å kvesse pinnene og få ferdig genseren. 

Og kvelden før ferien startet, var genseren ferdig!! Akkurat i tide til å få skyldt den opp også! 



Mønster:   
Nr 7 "Polarstjerne" damegenser av Sandnes Design 

Garn: 
Fritidsgarn fra SandnesGarn
(Beige 2641, Gulgrønn 2035, Blågrønn 7243) 
Totalt 10,5 nøster

Pinner: 
5 og 5,5 mm

Tidsbruk: 
2. mai 2016 - 23. juni 2016

Utfordringer?
Det å strikke med 3 farger samtidig, var litt utfordrende i forhold til å få det jevnt, men jeg fikk det til, og ble veldig fornøyd med mønsterdelen. 

Fornøyd?
JA! 
Men den er litt vid i halsen. Skulle jeg ha strikket den på nytt, ville jeg strikket den høyere bak, og felt litt mer på framsiden. 
Denne kommer helt klart til å bli mye brukt. Den var god å ha da vi var i Nord-Norge på ferie, når det kom litt kald vind. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!