onsdag 17. februar 2016

Leggvarmere fra en av mine strikkebøker

Jeg har jo en stund tenkt på å strikke meg leggvarmere, og i helga var tiden inne for å starte. Jeg har jo den siste tiden fått ferdig flere andre prosjekter, så da tenkte jeg at dette var belønningen jeg trengte etter fullføringene.

Jeg fant fram strikkeboka som stod for tur å bruke, og fant ett mønster jeg ville strikke.


Det er noen flotte ting inni denne boka, som jeg tror de fleste kan klare å strikke. Er du leser av bldet Familien, er ikke dette en bok du trenger, da jeg tror alle mønsterene en eller annen gang har vært på trykk i nettopp Familien.
Det er liksom ikke noe nytt her. Men greit å ha mønstrene samlet ett sted da!

Men tilbake til mitt siste prosjekt!
Jeg har lagt opp og strikket snart en hel leggvarmer!


Garnet jeg bruker er Sportsgarn fra Europris, på pinner 4,5 mm. Dette er både tykkere garn og pinner enn i mønsteret, men jeg kuttet ut en repitisjon av mønsteret, og da ble de passelig bredde på disse. Jeg har også kuttet noen av stripene mellom bordene, uten at jeg syns det har noe å si. Om jeg ikke tar helt feil er dette mønsteret Setesdalsmønster. Jeg gleder meg i alle fall til å kunne ta disse i bruk!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!