lørdag 2. januar 2016

#brukerbokami

Hvor finner man inspirasjon om man ser bort fra internett?
Utenfor nettet finner jeg masse inspirasjon i strikke- og heklebøkene mine. Jeg viste at jeg hadde noen, men at det var så mange hadde jeg egentlig ikke trodd...


Tallenes tale sier at jeg har 57 strikke- og heklebøker!!

Men selv om jeg finner masse inspirasjon i bøkene, er det sjelden jeg faktisk strikke noe fra bøkene!
Så det har jeg tenkt å gjøre noe med nå!

Derfor la jeg inn alle bøkene med tittel og forfatter/forlag i ett regneark


Når alle var skrevet inn, brukte jeg Random Generator til å hjelpe meg, med å trekke en rekkefølge. Så stokket jeg om alle bøkene, i den rekkefølgen jeg så fikk.


Jeg vet det ble ett dårlig bilde av lista, men det var det jeg fikk til. Men kanskje den blir større og bedre å se dersom du klikker på den?

Men, altså!
Planen nå er å ta for meg bok etter bok, og strikke eller hekle noe fra boka. Jeg starter på toppen av lista, og jobber meg nedover. Om jeg ikke finner noe jeg vil lage i boka, tenker jeg at jeg ikke tenger boka, så da skal jeg kvitte meg med den på en eller annen måte. Enten at jeg gir den bort gjennom en give away her på bloggen, eller at jeg selger den.
Jeg ønsker ikke å sette noen tidsfrist på dette prosjektet, annet enn at har jeg ikke funnet ett mønster jeg vil bruke i boka innen en månedstid, så kan jeg kvitte med boka og gå videre til neste bok.

Har du også mange bøker som bare står og samler støv i hylla?
Bli med da vel!!
Jo flere jo bedre!!

Hvordan du organiserer bøkene er opp til deg, og hva du gjøre med bøkene du ikke bruker, er også opp til deg!
Jeg tenker å bruke hasjtaggen #brukerbokami, på instagram, om du vil bli med eller bare følge med på sidelinja!


5 kommentarer:

  1. Morsom idé! Jeg har flere bøker som står og samler støv. Dog tør jeg ikke hive meg på noe sånt akkurat nå. Har en del deadlines og strikkeprosjekter i kø som må prioriteres først, men skal ikke se bort fra at jeg hiver meg på om en god stund.

    SvarSlett
  2. Så smart! Jeg skal også rydde ut en del fremover, men strikke- og håndarbeidsbøkene må nok få stå. Jeg har ikke fullt så mange som deg, 23 stykker (det var likevel flere enn jeg trodde!). Men det er sant at det er lett å glemme strikkebøkene, det er jo så mange inspirasjonskilder å ta av. Lykke til med prosjektet!

    SvarSlett
  3. Så kult!
    Jeg har bøkene mine i ei stor kiste, egentlig ganske oversiktlig og fint, bortsett fra detaljen om at det bestandig er masse klær oppå kista slik at jeg ikke kan åpne den uten å rydde.
    Bøkene er derfor litt ute av øye, ute av sinn. Tror jaggu jeg skal ta et dypdykk og se hva jeg finner.

    SvarSlett
  4. For en god ide! Jeg har også en haug med bøker. Skal bla litt i dem. Mange av dem blir jo aldri brukt, det er for gæli egentlig.

    SvarSlett
  5. Morsom ide! Jeg er med! Har store mengder strikkebøker, men det kan godt ryddes litt i dem...

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!