lørdag 23. januar 2016

Bomull og mohair er en god kombinasjon

Jeg har i dag tatt tak i meg selv, og fått festet tråder på flere prosjekter som var ferdige. Det å få prosjektene helt ferdig, altså feste tråder, sitter mange ganger litt langt inne, for meg!
Men i dag var dagen!

Det første jeg gjorde var å feste ender og montere en barneskappelgenser


Den er strikket etter mønsteret i Skappelboka.
Garnet jeg brukte fant jeg blant garnet jeg overtok fra mamma før jul. Dette er en blanding av Sumatra, som er ett bomullsgarn fra Rauma, og Plum, mohairgarn fra Rauma.
Fargene var sukkersøte, og ropte barneplagg etter meg da jeg kikket på det, og det ble en flott kombinasjon .
Genseren syns jeg ble litt kort i forhold til lengden, men den strekker seg nok etter hvert!
Hvilken størrelse det er på denne er jeg rett og slett litt usikker på...? 3-6 år kanskje?
Jeg strikket med pinner 6 mm, og genseren veier 285 gram


Før jeg strikket denne genseren strikket jeg en helt enkel hals. Denne turte jeg rett og slett ikke å festene endene på før genseren var ferdig, i fall jeg måtte bruke garnet til genseren, da jeg var usikker på hvor mye som gikk med.
Men nå er genseren ferdig, og da var det bare å feste endene på halsen også!


En utrolig myk og deilig hals, som jeg tror jeg kommer til å beholde selv!
Den veier 94 gram, og er strikket på pinner 8 mm.

Jeg har ett par prosjekter til som jeg har festet ender på i dag, men jeg har ikke fått tatt gode bilder av de, og nå er mobilen, altså kameraet mitt, tomt for strøm. Så da får jeg blogge de senere.

Nå skal jeg ta en bloggrunde igjen, det er noen dager siden sist... og så skal jeg fortsette å hekle på skjørtet jeg startet på til meg selv.

Ha en flott lørdagskveld!
AnnetteK 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!