tirsdag 10. november 2015

Med ull på topp og bunn

Helt siden rundt påske, har Junior etterspurt nye ullsokker. 
Og jeg har strikket... Opptil flere par og flere ganger..

Først strikket jeg noen sokker i litt tynnere sokkegarn, på pinner 2,5 mm. Og da de ble ferdige så var de for små. Vurderte å rekke de opp, men jeg er jo ikke såå glad i tynne pinner, så jeg lot det være. 
Og det ble jo 2 par av nøstet, og begge ble da for små. Sokkene jeg snakker om er disse

52-53/100 Sokker
 Da jeg omsider ble ferdig med sokkene var de litt i minste laget. De var så små at de ble lagt unna, til minstemann kan bruke de, i alle fall det ene av parene. 

Så da var det bare å starte på nye. 

Tidligere i høst var vi en helg i Åre, da strikket jeg ett par sokker til han, men også de ble litt knappe, i tillegg til at leggene ble for trange. 
Men denne gangen strikket jeg i tykkere garn, på pinne 5 mm. 
Så de rakk jeg opp, og strikket nye! 

Så på bursdagen sin fikk han overrakt disse sokkene

54/100 Sokker til Junior


Han har også lenge ønsket seg en ny lue, og når jeg fikk refleksgarn i hus, ble han nysgjerrig på det. Så da slo jeg 2 fluer i en smekk, og strikke reflekslue til han.
55/100 Reflekslue

Lua er strikket i garn fra restekassen, så hva slags garn det er, er jeg usikker på. Men det var ganske tykt og veldig mykt. Vil tro det er noe akrylgreier...
Dårlig bilde, men det viser refleksen i alle fall!

Det går sakte, men sikkert mot 100 prosjekter også. Når jeg tenker meg om har jeg nok flere ferdige prosjekter jeg ikke har blogget også, så kanskje jeg klarer det?

I kveld har jeg strikket på ett litt mer fargerikt prosjekt


Men nå tror jeg snart at jeg tar kvelden, kjenner senga lokker nå!
God kveld!
AnnetteK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!