lørdag 16. mai 2015

40/100: Gult er kult, også på bordet

Etter at jeg skrev forrige innlegg gikk jeg til den store kista mi med garn, og leita til jeg fant ett lilla garn som kunne passe som kant på brikken.

Jeg fant en rest lilla Tynn alpakka, som passet, så da var det bare å sette i gang.
Det gikk egentlig ganske fort å hekle en kant fastmasker rundt. Jeg vurderte om jeg skulle lage picot eller noe annet slags blondemønster, men kom fram til at det ikke passet på denne brikken, som er ganske enkel i seg selv.


 
29/100 Brikke til stuebordet

Liker den litt duse gulfargen, den er gul, men ikke så dominant. Brikken er utrolig myk, og ligger fint. Den ble litt mer helthetlig med den avsluttende kanten rundt.
Så da har jeg brukt opp de 2 nøstene mine med Kinagarn som jeg kjøpte på ebay, og konklusjonen så langt er at det passet bedre til en brikke på bordet, enn som klut for å vaske bordet.
Kluten har nemlig veldig dårlig oppsugningsevne, men mulig det endrer seg etter noen runder i vaskemaskin og tørketrommel?



Nå skal jeg strikke videre på Lue a la Oleana, og følge Rosenborgkampen mot Sandefjord!
Heia Rosenborg!!

Bilderesultat for rosenborg 

Ønsker deg en riktig god kveld, og ha en flott 17.mai i morgen!  
Vi skal gå i tog, besøke slekt og venner, og bare kose oss hele dagen! Hipp hipp hurra!!

-Annette-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!