torsdag 7. mai 2015

37/100: LogCabin!!

I september så jeg på podcasten til Daisy Knitsalot, og ble veldig inspirert av henne til å strikke LogCabin.
Jeg kikket på teppene til folk på Ravelry og fant ut at finull, kauni, tove og pt2 var veldig gode garnvalg til dette teppet. Og disse garnene finnes det jo noen av i mitt lager, så da var jo veien til å starte veldig kort!





Jeg strikket jevnt og trutt utover høsten. Lappene ble store, og jeg trengte 20 stykker kom jeg etter hvert fram til.



Så kom vinteren og mange andre strikke-fristelser, og plutselig ble teppet liggende. Jeg tok det opp innimellom og strikket litt, for så å pause igjen. Da det nærmet seg påske fant jeg ut at jeg manglet jo bare en rute eller to...

Så nå skulle teppet ferdigstilles!! 

De siste to rutene gikk fort, og så var det bare kanten igjen. Den skulle jo gå fort....



Men så feil tok jeg, kanten tok en liten evighet...

... men ble ferdig til slutt den også, og jeg ble veldig fornøyd.

Så nå kan jeg endelig vise fram mitt ferdige teppe!!

Prosjekt 24/100 som er ferdig!

Teppet måler ca 150 x 185 cm, og veier 1174 gram!
Jeg kjøpte til det turkise garnet til kanten på rutene og hele teppet, og det utgjør ca 450 gram, resten er rester fra garnlageret mitt. Og jammen tror jeg at jeg har nok til ett teppe til, om jeg skulle få lyst å strikke ett til, med tid og stunder!! :o

1 kommentar:

  1. Så fint 😊👍 herlig å se at du har fått det ferdig 😀

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!