søndag 23. februar 2014

Hekling som avbrekk innimellom ullbukser

Forrige helg startet jeg på ett pannebånd.
Jeg var veldig ivrig og ble stå godt som ferdig med det forrige helg, men så ble det plutselig liggende en uke... Men nå tok jeg meg sammen og fikk heklet siste kanten og sydd inn trådene


Og med det samme jeg var igang med hekling, så heklet jeg ett lue også at alpakkarestene. 
Også her ble det en del prøving og feiling, før jeg fikk den formen på toppen av lua som jeg ønsket. 
Når toppen ble som ønsket heklet jeg halvstaver til nøstet var tomt. Og så gikk jeg over til neste farge. Og på denne måten fikk jeg brukt opp disse restene. Når jeg kom til det røde, så ble jeg og Junior enig om at lua var lang nok, og at det var finest med en smal kant i rødt. Og så bestilte han to hjerter som dekor på. 


 
Denne luen ender opp som bursdagsgave til ei klassevenninne av Iver til uka. Han syns stadig det er like stas å gi bort luer. Og kanskje særlig med tanke på at han får være med å bestemme hvordan luene skal bli.

Nå som disse par "småtingene" er ferdig, så var det bare å legge opp til ei av de 2 ullbuksene jeg har bestilling på. Det er ei hyggelig dame på jobb som ønsket ullbukser til guttene sine, og siden hun ba så pent, så jeg ja :)

Så her er jeg såvidt i gang


Nå skal jeg strikke videre på ullbuksa, og lytte til podcastene til Pinneguri.

Ha en flott søndag, med eller uten strikking :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!