fredag 12. april 2013

Noen ferdige prosjekter ~ noen bilder

I påska fikk jeg jo ferdig flere prosjekter, og det er på tide å blogge de.

Dette ble strikket uka før påska, men ble fotografert sammen med resten av det jeg fikk ferdig i påska. 
Dette er strikket i rester av merinoull og silkemohair. Så det er utrolig mykt og godt, det gir godt med varme, og er ett perfekt skjerf i mine øyne. 

Jeg fikk også ferdig genserern "En ny genser på en kveld", fra pickles.no. Etter først ha strikket størrelse L, som kunne ha passet en elefant. Regnet jeg ut selv maskeantallet, som tilsvarte xxs, i følge mønsteret, og da ble den passenede til meg. 
Denne tror jeg at jeg kommer til å bruke en del. 
Ellers så startet jeg på og fullførte ett prosjekt til i påska, nemlig en babyjakke, i restene etter vesten min. 
Denne jakken er strikket etter ett mønster i Nøstebarnboka mi. Størrelsen skulle være 6 mnd, men noe sier meg at den kanskje er ca 1 år. Og det syns jeg er rart, da strikkefastheten stemte veldig bra... 
Uansett, så ble jeg veldig fornøyd med denne søtrosa jakka. 
Og med den fikk jeg lyst å strikke mer babytøy. Godt det er babyer på vei blant slekt og venner, så kanskje noen kan bruke noe av det jeg lager ;) 

Nå har jeg planer om å hekle litt, og gjøre litt husarbeid innimellom. 
Håper du har en flott fredag, nå er det jammen meg snart helg også! 

-Annette-

4 kommentarer:

  1. Effektiv påske! Fine plagg, og gøy når det går raskt unna.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, fikk unna litt i påska. Nå er det bare resten av haugen igjen... ;)
      Og prosjekter på litt tykke pinner, som er raske og lage, er nok det jeg liker aller best.

      Slett
  2. Så fin din "genser på en kveld" var!

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!