søndag 10. februar 2013

Restegarnprosjekt...igjen...

Da har jeg startet på ett nytt restegarnprosjekt igjen!
Teppet som jeg startet på for ett par uker siden er langt fra ferdig, men det stopper meg ikke fra å starte på ennå ett prosjekt...
Nemlig!
 
 
Når jeg hekler på teppet, vil jeg har hele rader av samme farge, og det er ikke alltid at garnet rekker til en hel rad, og da rekker jeg opp igjen den raden. Jeg har heklet nok tepper hvor jeg bare har skiftet underveis, og ikke blitt fornøyd med det, det blir liksom så rotete. Så nå er jeg streng med selv, og skal ha hele omganger.
Så det så!
 
Det garnet som jeg da rekker opp har jeg nå begynt å strikke med på noe som jeg ikke helt vet hva skal bli. Det blir til underveis liksom. Men kjenner jeg meg selv rett så ender det vel opp som en sånn skjerf/hals som man kan snurre ett par-tre ganger rundt halsen.
Her prøver jeg å ha grå Bris som gjennomgangsfarge, så få vi se hvor langt det rekker.
I skrivende stund måler det ca 30 cm, og jeg er halvveis på Bris-nøstet. Så det spørs om jeg må ut og kjøpe ett til, for å få det langt nok!?!
 
Jeg har i utgangspunktet bestemt meg for at jeg i år bare skal bruke av det garnet jeg har, om det ikke er noe helt spesielt jeg skal lage. Men må jeg kjøpe for å fullføre noe, så må jo det være greit, ikke sant? Om jeg kjøper ett nøste på 50 gram, for å fullføre ett prosjekt som bruker 200 gram fra lageret, så går det jo uansett rett vei.
 
 

8 kommentarer:

  1. For en energi du har på håndarbeid! Like før du får overlevert en heklekrok og x antall nøster hvitt garn til 3 gardinkapper nå! ;) ok-jeg må vel prøve selv først.

    SvarSlett
  2. For en energi du har på håndarbeid! Like før du får overlevert en heklekrok og x antall nøster hvitt garn til 3 gardinkapper nå! ;) ok-jeg må vel prøve selv først.

    SvarSlett
  3. Synes også det blir penest med hele rader, og når du bruker opp smårestene til noe annet så er det jo helt supert. Å kjøpe litt ekstra bunnfarge er "lov" synes jeg. Man kan ikke bli FOR streng heller!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare så synd det ser ut som at garnet har gått ut av produksjon :(

      Slett
  4. Garn til å fullføre et prosjekt, det synes jeg er lov :) Jeg har en halvveis tanke om at jeg heller ikke skal kjøpe (så mye) garn, i hvertfall ikke før jeg faktisk skal begynne på det aktuelle prosjektet ("Mmh, jeg kan jo bare kjøpe det når får jeg skal jo bruke det snart" - nei, det blir ikke alltid brukt snart, eller til det man hadde tenkt..) Jeg skal heller prøve å lage ting utav det jeg har. Så får vi se hvordan det går, det er lenge igjen av 2013 enda ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er lenge igjen av 2013, men vi får heie på hverandre ;)

      Slett
  5. Teppet ditt blir flott. Jeg har ett tips for å unngå å rekke opp. Mål opp f.eks 6 meter garn og sett en knute etter hver meter. Så hekler du i vei, og måler opp det som er igjen på oppmålt lengde når raden er ferdig. Det trekker du fra de metrene du starta med, så vet du hvor lang tråd du trenger. Så finne du deg en bordkant, eller lager deg en hyssing som du kan måle med. Mål opp resten av garnet når du har mistanke om at det kanskje kan bli for lite til en omgang.

    SvarSlett
  6. Skulle jo skrive at den bordkanten f.eks går opp fire ganger i den lengden

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!