mandag 16. juli 2012

En oppsummering av bilferien vår

Vi startet en tirsdag, med å kjøre på hyttebesøk til mannens tante, onkel og søskenbarn, en trivelig start på ferien, med god mat og hyggelige folk.
Flott og enkel bordpynt :)
Etter en god natts søvn og en deilig frokost, satte vi oss på onsdagen i bilen, og tilbakela mange mil i bilen. Vi snakker om strekningen fra Folldal til Larvik. Der fant vi en camping hvor vi slo opp lavvoen for natta.
Leirplass for natta
Torsdag morgen pakket vi sammen, og satte oss i bilen igjen, med Dyreparken i Kristiansand som mål. Underveis fikk jeg også ordnet opp med eksamensrotet som ble i forbindelse med eksamensinnleveringen min. Skolen innså etter hvert at det ikke var jeg som hadde rotet det til, så nå får jeg vel snart sensur på eksamensmappa mi jeg også...
Vi kom fram til Dyreparken, og fikk en utrolig flott dag der!
Kaptein Sabeltann kom tilbake fra tokt - spennende!
Avslutning på Kardemommefest i Byparken
Vi fikk med oss både teater, dyr og bading i løpet av to dager i der. En park det virkelig er verdt å besøke.
Dette er den parken vi liker absolutt best altså. Den er godt vedlikeholdt, det er masse trivelige folk som jobber der og ikke minst den er ren og ryddig!

Natt til lørdag tok vi inn på Grand Hotell i Flekkefjord, da det var meldt en del nedbør. Ett lite, gammelt og helt greit hotell midt i Flekkefjord.

Lørdag var vi innom en vennefamilie i Stavanger, og for å hilse på de.
Kjempekoselig!
Vi spiste masse pølser og hamburgere, før det ble is til dessert, og masse hus- og flytteprat.
Og folk som er midt i flytteprosess legger vi oss til hos, så vi fant en campingplass og slo opp lavvoen. Vi trives godt i lavvoen, og har god plass inni den.
Her vises sove-delen. Vi hadde også hver vår stol til å sitte i.
Fra Stavanger bars det nordover til Haugesund. I Haugesund bor ei venninne fra da jeg gikk på folkehøgskole, med familie. Vi besøkte de, og fikk slå opp lavvoen i hagen. Utrolig koselig å møte de igjen, var jo 7 år siden sist. Barna lekte godt sammen også!
Hagecamping... :)
Etter en koselig formiddag i Haugesund, med byvandring, kjørte vi helt til Førde og overnattet. Før vi på tirsdag kjørte helt til barnas mormor og morfar, hvor det vi overnattet. På veien dit var vi innom en kjenning på Sunnmøre, noe eldstesønnen i alle fall satte stor pris på.
På onsdagen var det på tide å komme seg hjem til bartebyen igjen. Så etter å ha vært innom min søster med familien, så kjørte vi hjem.

Vel hjemme var alle enige om at det hadde vært en veldig flott tur, til tross for noen lange dager i bilen innimellom.